Dataware
Honlapkészítés során számos szempont figyelembevételével jönnek létre azok a weboldalak, melyeket aztán felhasználók ezrei böngésznek nap mint nap. Más és más szempontok játszhatnak szerepet mind a készítői, mind a felhasználói oldalról, de alapvetően a cél egy jól működő, bevételt termelő, és áttekinthető honlap létrehozása.
Míg a korszerű megoldások a webdesign területén elméletileg elnyerik a felhasználók tetszését, és maximálisan beváltják a hozzá fűzött reményeket mind a látogatottság, mind a reklámbevételek kapcsán, addig az internetezők szemével nézve lehet, hogy zavarónak minősülnek, és nem hagynak eligazodni azok között az információk között, amelyekért valójában felkereste a látogató az oldalt. Nagyon kell tehát vigyázni azzal, nehogy “túldizájnolt” legyen weboldalunk, hiszen ezzel akár el is riaszthatjuk lehetséges jövőbeni vásárlóinkat és ügyfeleinket.
Az internetezők már megszokták, hogy a világhálón lépten-nyomon reklámokba botlanak, ez a televízió csatornákhoz hasonlóan elkerülhetetlennek minősül, ám a webdesign-t figyelembe véve van az a pont, amikor már tényleg túl sok a reklám egy oldalon belül, s ez akadályt gördít az elé, hogy a látogató hozzájuthasson azokhoz a hasznos információkhoz, melyekre szüksége lenne. Miként a televízió esetében is elkapcsolunk egy idő után az idegesítő reklámokról, hasonlóan tesszük ezt akkor is, ha a választott honlapon folyton előugró ablakok és mozgó reklámok lehetetlenítik el a böngészést. Ami tehát a webdesign szempontjából hasznos lehet, az nem feltétlenül az felhasználóként is.
Hasonlóképp érdemes odafigyelni arra is, hogy milyen betűtípust és színeket használunk az oldal tartalommal való feltöltésekor. Nem egyszer találkozni olyan honlapokkal, ahol a rikító, néha már-már szembántó színek mellett szinte lehetetlenség a szövegre koncentrálni, és értelmezni azt. A látogatók jobb szeretik a hagyományos betűtípusokat, lehetőleg olyan háttéren, amely lehetővé teszi a könnyű olvashatóságot.
“A webdesign kialakításakor is szem előtt kell tartani azokat az ismérveket, melyek elhanyagolhatatlanok az értékesítés során” – hangzott el a Logokiraly.hu ergonómiai szakértőkétől. Amennyiben termékeit vagy szolgáltatását szeretné eladni, nagyon fontos, hogy ne csak a szöveggel, hanem a webdesign segítségével is bizalmat építsen ki a látogatókban. Az egyszerű megfogalmazás sokszor hozzájárulhat ahhoz, hogy hitelesnek tartsák leendő vásárlói azt a tevékenységet, melyet Ön végez.
Természetesen az sem mindegy, milyen weboldalról van szó. A webdesign korszerűségét és mennyiségi mivoltát mindig igazítsa ahhoz, hogy milyen jellegű honlappal rendelkezik! Amennyiben így tesz, nem fordulhat elő, hogy éppen a design miatt kattintanak majd máshova látogatói!